Paylan’ın CumhurbaÅŸkanı Yardımcısı Fuat Oktay ve DışiÅŸleri Bakanı Mevlüt ÇavuÅŸoÄŸlu’nun yanıtlaması talebiyle TBMM’ye yönelttiÄŸi soru önergesi şöyle:
“Türkiye, 1991 yılında Ermenistan’ın bağımsızlığını tanıyan ilk ülke olmasına karşın, KarabaÄŸ Savaşı nedeniyle 1993 yılından bugüne, Ermenistan ile olan sınırlarını kapatmış ve diplomatik ve siyasi iliÅŸkileri dondurmuÅŸtur.
1993 yılından sonra siyasi iktidarlar Ermenistan ile ilişkilerin normalleşmesini, Ermeni güçlerin elinde tuttuğu Azerbaycan topraklarından çekilmesine bağladılar. Geçen sene yaşanan Karabağ Savaşı sonunda sağlanan ateşkes anlaşmasıyla, Ermeni güçler onlarca yıldır kontrol ettikleri topraklardan çekildiler.
Son dönemde; gerek Cumhurbaşkanı Erdoğan, gerek Ermenistan Başbakanı Paşinyan, Türkiye Ermenistan ilişkilerinin normalleşmesi yönünde çağrılar içeren açıklamalar yaptılar.
Bu baÄŸlamda;
1. Ermenistan ile ilişkilerin normalleştirilmesi için nasıl bir yol izleyeceksiniz?
2. Ermenistan ile sınır kapımızı ne zaman açacaksınız?
3. Ermenistan ile diplomatik ilişkileri ne zaman başlatacaksınız?
4. Ermenistan ile güven ilişkisini sağlamak için hangi adımları atacaksınız?
5. Kara ve tren ulaşımının sağlanması için Ermenistan ile temaslar başladı mı?
6. Ermenistan ile doÄŸrudan uçak seferlerinin baÅŸlaması için giriÅŸimde bulunacak mısınız?”